Сторінки

неділя, 12 квітня 2015 р.

Ланцюжок за ланцюжком буде новий погляд ...

Так буває: прочитав одну цікаву статтю, у неї посилання на іншу... й цілий день за ПК: windсерфінг...

Сьогодні: Інна Юдіна з  групи-Google+  Учителя Примор'я  вже присилала статтю Google продовжує рух назустріч дітям, але це продовження. Як це буває, пішла за посиланням "Мудрість, що приходить з віком, тепер має наукове обгрунтування" Люсі Ширшової від newtonew. Дуже цікава стаття про дослідження інтелектуального розвитку людини. Як раз мені підходе до семінару на дистанційних курсах... "Так ось, результати опитувань з 1974 по 2012 р.р. показують: що зміни в громадському житті, повноцінне харчування, акцент на здобутті освіти і на інтелектуальній праці у результаті виявляються вирішальними для підтримки повноцінних здібностей нашого мозку упродовж нашого життя. Покоління бэби-бума (народжені в 40-50х рр. минулого століття), мабуть, зараз є одно з найосвіченіших поколінь людей похилого віку, що коли-небудь живуть на цій планеті."
За посиланнями цієї статті повторила засоби запам'ятання (візуалізація та кодування серед них) та різницю між роботи пам'яті (її структури)  дорослого та дитини... "Мозок (дорослого) все ще здатний будувати нові зв'язки між нейронами, поки відбувається процес навчання. Проте, найбільш пластичний і сприйнятливий до змін мозок в ранньому віці; дозріваючий мозок стає більше спеціалізованим для здійснення складніших функцій, що призводить до ускладненої адаптації до змін або непередбачених обставин." Звичайно мені здивувала посилання на дослідження роботи та розвитку інтелекту вчителя (думала, що й так усе давно зрозуміло), але у інших людей, учнів та вчителя працюють різні ланки мозку! Вчителя передня поясна кора мозка розвивається разом з навчанням учня: "учитель використовує помилки учня і для власного навчання".
Наступне посилання: Перспективи освітньої політики - 2015 : епоха непередбачуваних змін від Люся Ширшової про організацію економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) нещодавно опублікувала свіжий звіт про перспективи освітньої політики 2015 року.
Основні висновки: "батьки - украй консервативна і стримуюча сила. Усі хочуть, щоб освітня система стала краща, але ніхто не хоче експериментувати з власною дитиною. Тільки 10% реформ ефективні. Під "вдосконаленням шкіл" мається на увазі залучення талановитих учителів, постійне підвищення їх кваліфікації і розвиток доброзичливого учбового середовища. [Результати учнів] - ось безперечний суддя, що визначає успішність будь-якої освітньої реформи."
Ось тут посилання на статтю "ЮНЕСКО рекомендує: використайте мобільні для навчання" Катерини Толкачевої. "У світі, в якому росте залежність від засобів зв'язку і доступу до інформації, мобільні пристрої не будуть скороминущим явищем. Оскільки потужність і можливості мобільних пристроїв постійно ростуть, вони можуть ширше використовуватися як освітні інструменти і зайняти центральне місце як в офіційній, так і в неформальній освіті,"- говориться у брошурі "Рекомендації ЮНЕСКО по політиці в області мобільного навчання".
Мобільні телефони здатні допомогти здобувати освіту людям з обмеженими фізичними можливостями. В умовах стандартизації освіти мобільні технології можуть бути шансом зберегти особовий підхід в навчанні і утілити в життя висловлювання про те, що весь світ - це учбовий клас.

Попередження, що до застосування мобільного навчання:

Станислас Дэйен, доктор психологічних наук Французького Університетського Коледжу, говорить: "При письмі відбувається упізнання слова через жест, своєрідне розпізнавання через ментальну симуляцію. Під час роботи з комп'ютером - візуальна..." Карин Джеймс бачить причину різних активностей мозку (при малюванні, повторенні, наборі) в нешаблонності вільного листа від руки - адже при зображенні символів нам необхідно спланувати дію, а потім виконати його самостійно, не маючи готового зразка під рукою (такий ось каламбур); а результат також виявляється у результаті непередбачуваним і унікальним. Ця варіативна сама по собі є учбовим інструментом. Дослідження доктора психологічних наук Університету Вашингтону Вирджинии Бернингер демонструє, що лист друкарськими буквами, лист прописом і друк на клавіатурі припускає абсолютно різні види діяльності з таким же різнорідним результатом.
Найочевидніший спосіб зменшити час, який дитина проводить за комп'ютером, не на шкоду навчанню і розвазі - використати його для повчальної творчості.

Пропонують для роботи  у програмі BYOD:

За результатами дворічного експерименту у Бельгії і Італії основною темою є розробка контенту, у Британії і Литві вивчають персоналізацію освіти, а Італія і Португалія готують учбові програми для "перевернутих класів".
"Завдання учителя - показати школярам, що технічні новинки служать не лише для розваги, але і для навчання. Нам треба довести, що на iPad можна грати не лише в Subway Surfers, але і в математичні ігри; що ділитися посиланнями на Edmodo не менш цікаво, чим лайкать фотографії друзів на Facebook."  Сучасна школа це ситуативне багаторежимне навчання: різноманітність форм і засобів роботи над матеріалом, перевернуті класи, використання Skype і відеоігор.
"А ось Кейт Олсон, прибічник нетрадиційного підходу до навчання і розробник онлайн-курсів, йде ще далі і пропонує так зване "неорганізоване дослідження".  Це означає, що якщо учням надати свободу дій при пізнанні технологій, у багатьох з них абсолютно природним чином зароддиться мотивація до подальшого навчання."
"Дитина завела сторіночку " Вконтакте"? Відмінно! Тепер у вас є ще один канал, за допомогою якого ви можете краще упізнати його внутрішній світ, захоплення, друзів. Тут ви зможете разом розбирати різні життєві ситуації. Тут так зручно обмінюватися цікавою інформацією і зв'язуватися з близькими за духом співтовариствами. Кінець кінцем, саме дорослий своїм особистим прикладом і в спільній діяльності може показати дитині, що робити з соціальною мережею: " зависати" в ній або використати як інструмент для цікавіших завдань."
Як потужний і унікальний інструмент, найбільш відповідний до роботи з дітьми XXI століття. "Гейміфікація освіти - це не революція в навчанні, а, швидше, його еволюція. Як правило, дітей не треба примушувати грати у відеоігри - це їх добровільний вибір; саме у цьому і полягає їх грандіозний повчальний потенціал. Поєднавши учбові цілі кожного шкільного предмета з ігровими цілями, можна отримати дієвий інструмент для модернізації навчання в молодшій і середній школі."

Допомога вчителю!

Існує безліч онлайн-ресурсів для учителів: цілі збірки мобільних освітніх застосувань, служби для спілкування між учителями і батьками, сервіси для створення відеоуроків і завдань.

З  блогу Олександра Геннадійовича:


"Крім того, багатьом учням набагато простіше (зручніше) спілкуватися онлайн, як би це не розстроювало деяких викладачів. Письмове спілкування учить дітей чітко формулювати свою точку зору, вибудовувати логіку міркувань, стежити за аргументами інших учасників дискусії. Письмовий текст можна коригувати скільки завгодно (це усне слово - "не горобець"), що безперечний " плюс" для тих, кому складно швидко згенерувати свою відповідь, та ще і перед аудиторією. Практика листа робить наочним те, що ми несвідомо упускаємо в усній бесіді: від неточних формулювань до мовних помилок."
Концепцію "перевернутого класу" називають методикою 21-го століття. На заході класи активно перевертають вже близько п'ятнадцяти років. Спочатку - мета, потім - урок. Це допоможе дружити з батьками...
"Кожна дитина мріє стати астронавтом або хоч би побувати в космосі разок в житті. Ми хочемо підштовхнути їх до вивчення наук. Думаю, якщо діти усвідомлюють, що у цьому світі немає нічого неможливого, це відкриє для них чудові нові можливості."

Немає коментарів:

Дописати коментар

Бажаєте вставити картинку в коментар? Для цього скористайтеся тегом
[im#]посилання на зображення[/im] - якщо картинка велика.
[im]посилання на зображення[/im] - якщо картинка маленька.
Картинка повинна знаходитися в Інтернеті, і її адреса повинна закінчуватися на jpg, gif або png або скористайтесь сайтом http://goo.gl/t0z1ux