Це як виявилось не лише моя проблема, а нашої освіти... Хтось може читати сучасні електронні листи та навчатися в Інтернеті самостійно, а комусь й коментарі, й позначки посилання знаходиться ось тут не допомагають. Сама я зіткнулася з цим навіть у просунутих вчителів й інформатиків... Сучасні люди "не навчилися працювати без наставника за принципом «лише ти й монітор комп'ютера», у них немає високої мотивації. А майбутнє навчання буде засноване на хмарній системі."
Тому ця стаття, хоч стосується Росії, відгукнулась у моєму серці. Мова йде з якого часу обирати освіту, яку, кому, як. Керівний партнер One! International School Максим Натапов почав серію статей за цією тематикою. Він акцентував на тому, що хоч держава й повинна будувати сучасну освітній підхід та вибір її, але батьки обирають та контролюють цей вибір. А їх, батьків, для цього треба готувати. Він говорить "про відсутність нового підходу до освіти: навіть навчаючи дітей онлайн, ми учимо їх по старих лекалах. І це дійсно так: система більше не працює."
Як не думати про то, які були починання в зміні структури освіти, що не запрацювали...
Наприклад, освітні округа чи спільні позакласні гуртки. Коли треба й фінансування, й організація, й державні програми, й кадрові ресурси. Щось в нашому мікрорайоні не працює.
А нова структура "створення досконалої системи навчання європейського рівня Міністерством освіти та науки України", про яку пише О. Кривецький, голов. ред. НЮБ НБУВ у статті Освіта як основна інвестиція в майбутнє, та відповідає на питання типа "фінансування, й організації, й державних програм, й кадрових ресурсів". Так треба починати з себе, зі своєї школи, своїх можливостей, як пише Анна Ярош у конкурсній роботі "Освіта – головний чинник майбутнього України". Або як в нашій Запорізькій школі, яка намагається бути на вістрі сучасної освіти.
Як дискутували в Українському кризовому медіацентрі на брифінгу «Освіта майбутнього: як її створити в Україні?» про нову систему навчання. Започаткування основ громадянської освіти - це добре, але ж чинники або відсутні, або не працюють чи працюють лише на папері (але як!, буцім-то усе гаразд).
Американський фізик-теоретик і відомий вчений, засновник теорії струн, автор науково-популярних книг Мітіо Каку, ще у 2014 році давав інтерв'ю "ВД" про майбутнє освіти: "Найголовніше – навчання вже не базуватиметься на запам'ятовуванні.... Аби домогтися реального успіху, потрібно розвивати ті здібності, що недоступні роботам: креативність, уяву, ініціативу, лідерські якості. Суспільство поступово переходить від товарної економіки до інтелектуально-творчої. Наявна система освіти готує фахівців минулого. Ми навчаємо їх для того, щоб вони йшли на роботу, якої вже не існує, забезпечуємо тими інтелектуальними інструментами, які давно неефективні. Тому в світі такий високий відсоток безробітних."
Але ми не прислухаємось до порад шановної людини, й самі не вивчаємо сучасні можливості ІКТ в освіті. "Найближчим часом «робочими» будуть визнані спеціальності, які зараз вважаються інтелектуальними: програмування, веб-дизайн, 3D-проектування. Над чим би не працювала людина, в неї до всього має бути творчий підхід, жива уява, здатність швидко орієнтуватися у плинних обставинах і добре розвинена інтуїція. " (Мітіо Каку)
А поки перевернутий клас лише у просунутих вчителів, ведучих школах та в соціальній мережі АСОЦІАЦІЯ МОЛОДИХ ПЕДАГОГІВ ЗАПОРІЖЖЯ (ІАМЦ), що пропонує сучасні методи викладання. Для кого, одиниць, що це використають...
Або моя Освітня Галактика: Зігріта Галактика та обігріті її мешканці - своєю працію для вас!
Або моя Освітня Галактика: Зігріта Галактика та обігріті її мешканці - своєю працію для вас!
Немає коментарів:
Дописати коментар
Бажаєте вставити картинку в коментар? Для цього скористайтеся тегом
[im#]посилання на зображення[/im] - якщо картинка велика.
[im]посилання на зображення[/im] - якщо картинка маленька.
Картинка повинна знаходитися в Інтернеті, і її адреса повинна закінчуватися на jpg, gif або png або скористайтесь сайтом http://goo.gl/t0z1ux